29 maart 2020

Stil staan

De zon komt door en vogels fluiten een vrolijk lied. Bloemen komen in bloei en zelfs hommels zijn druk in de weer. Wat een levendigheid in de achtertuin. Toch lijkt de wereld stil te staan als je naar buiten kijkt. Maar niets is minder waar! Er gebeurt juist ontzettend veel. Het is tijd om daar even bij stil te staan.

We kijken meer naar elkaar om. Zo halen we boodschappen voor elkaar, sturen we sneller een kaartje of gaan elke dag langs opa en oma om voor het raam te zwaaien. Ik zie dagelijks hoe leraren alles geven, zodat leerlingen digitaal met schoolwerk aan de slag kunnen. Hoe hard de zorg aan het werk is om iedereen te kunnen geven wat er nodig is. Hoe creatief ondernemers zijn, om op nieuwe manieren inkomsten te krijgen. Hoe iedereen bezig is om deze tijd samen door te komen.

Ook in huis staan we niet stil. We zorgen voor elkaar en houden rekening met wat een ander nodig heeft. We zoeken naar nieuwe manieren om te kunnen sporten in de eigen woonkamer. Er is meer aandacht voor elkaar en dat brengt iedereen dichter bij elkaar.

Er gebeuren dus ontzettend veel goede dingen. Laten we vooral het naar elkaar omkijken en samen aanpakken vasthouden. Dit helpt ons wanneer de wereld weer draait zoals voorheen.

Ruud Leeijen

Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de buurt!