21 december 2022

Terugkijken of vooruitkijken?

De tijd rondom de aankomende feestdagen wordt door veel mensen gebruikt om terug te kijken, maar zeker ook om vooruit te komen.
Met een politieke bril kijken we als CDA Bernheze terug op een verkiezingsjaar, waarin we veel inwoners en ondernemers in Bernheze gesproken hebben.
Het was ook een jaar met veel vastgestelde bestemmingsplannen en gemeenschappelijke regelingen. Daarnaast zijn we ook met een blik op de toekomst aan de slag gegaan met verschillende onderwerpen.
Zo hebben we het bestuursprogramma voor de komende 3,5 jaar vastgesteld en zijn we bezig met de Omgevingsvisie. Verder zijn er ook veel ontwikkelingen in ons woningbouwprogramma zoals de Heeswijkse Akkers, welke zonder beroep doorgang kan vinden.
We hopen dat dit een voorbode is voor de vele plannen die in het verschiet liggen.
Als we de politieke bril even afzetten, hopen we vooruit te kijken naar een tijd waarin we elkaar weer ontmoeten en meer naar elkaar omkijken.
De feestdagen zijn een mooi moment om weer even stil te staan bij de mensen om je heen en om te bezien wie jouw gezelschap kan gebruiken. Neem een extra oliebol mee voor diegene, of maak samen een wandeling naar één van de mooie activiteiten binnen onze gemeente in deze dagen. Het kan een mooi begin zijn van een nieuwe traditie.

Erwin van Kessel
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!