29 oktober 2018

Veilig en gezond sporten

Als ouder van vier sportende kinderen kom ik met grote regelmaat op sportpark De Balledonk in Heeswijk. De discussie over de nieuwe sportvelden voor Avesteyn en vv Heeswijk had de laatste tijd dan ook mijn aandacht.

CDA Bernheze heeft. samen met andere politieke partijen, er voor gekozen om niet nog eens  gemalen autobanden (SBR) als  ‘infill’ materiaal te kiezen.

Volgens het R.I.V.M zijn de gezondheidsrisico’s nihil, maar wij komen deze granulaatkorrels met enige regelmaat tegen in de sporttassen, sokken van de kinderen en in onze badkamer.

Daar horen gemalen autobanden niet thuis! De keuze die de Gemeenteraad nu heeft gemaakt is beter voor milieu en maakt een einde aan deze discussie over de veiligheid van de sportvelden.

En als we het dan toch over de veiligheid rond sportvelden hebben: een ander aandachtspunt voor veiligheid vindt het CDA verkeerssituaties rondom de sportparken. Daar moeten we met zijn allen nog eens goed naar kijken.  We horen dan ook graag van u, waar u zoal tegen aanloopt rondom onze sportvelden.

Want veilig en gezond sporten is voor het grootste belang voor onze opgroeiende jeugd, nu en in de toekomst!

Edwin Daandels

Raadslid CDA Bernheze