12 december 2022

Voor Kerstman spelen

Kent u mensen die het niet zo breed hebben en wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, maar wilt u uzelf niet kenbaar maken? Koop dan eens een kleinigheidje of wat lekkers voor ze, bel aan en laat het achter bij de deur. Zo weten zij niet wie de gulle gever is, maar hebben ze toch iets in handen.

In het Engels heet dit ook wel ‘secret santa’. In Bernheze hebben we diverse organisaties die tijdens de Kerstdagen zich inzetten. Zo heb je ‘Eten over? regio Bernheze’ die inwoners oproept om een kerstbal te kopen en deze op te hangen in de Wensboom. Met de opbrengst van deze actie worden gezinnen gesteund die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen met hun wekelijkse boodschappen. De inwoners van Heeswijk-Dinther en Loosbroek brengen samengestelde kerstpakketten naar de kerken of levensmiddelen naar de Wensboom en de leden van werkgroep Lichtpunt brengen deze bij gezinnen die moeten leven van een uitkering.

ZLTO Bernheze stelt heerlijke levensmiddelenpakketten samen met streekproducten om uit te delen en ook KBO Heesch kookt met werkgroep ‘Eten bij Gerda’ een lekkere maaltijd speciaal voor degene die meestal alleen eten of afhankelijk zijn van kant-en-klaarmaaltijden.
CDA Bernheze wil alle vrijwilligers bedanken die dit mogelijk maken!

Chantal Kanters
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!