25 april 2022

Wie goed doet goed ontmoet!

Een spreekwoord dat veel mensen van de “oudere” generatie nog wel kennen. Het zegt zoveel als dat goede daden doorgaans wel beloond worden. Belonen kan in veel dingen zitten, waarbij een blijk van waardering een hele waardevolle is.

Veel mensen hebben de afgelopen periode ervaren dat door de beperkingen eenzaamheid op de loer ligt. Hoe fijn is het dan dat de meeste beperkingen achter de rug zijn. Na carnaval is de aftrap van het festivalseizoen ook alweer geweest. Het wordt ook weer steeds langer licht, waardoor we elkaar langer kunnen blijven ontmoeten.

Voor veel mensen betekent dit een einde aan de eenzaamheid, maar besef dat voor veel mensen, van jong tot oud en ook in Bernheze de eenzaamheid niet minder is geworden. De eenzaamheid is soms zelfs dichterbij dan je denkt. Vraag daarom je buurman of buurvrouw eens voor een wandeling, neem je oom of tante eens mee naar festiviteiten in onze mooie gemeente of nodig ze eens uit voor een drankje of koffie bij je thuis. Met deze relatief simpele actie kun je namelijk veel voor een ander betekenen. En besef hierbij dat “wie goed doet, goed ontmoet”.

Erwin van Kessel
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!