01 oktober 2017

Gooi (zorg)hulpmiddelen niet weg

CDA Bladel vindt het van groot belang dat hulpmiddelen zoals trapliften, rolstoelen of scootmobielen van ouderen en mensen met een beperking niet worden weggegooid na gebruik maar worden hergebruikt. Daarom vindt onze partij het van belang beter inzicht te krijgen in hoe er in de gemeente Bladel mee om wordt gegaan.

Nog te vaak horen we via de media voorbeelden van hulpmiddelen die na gebruik gewoon worden weggegooid of bij het grofvuil worden gezet. Dat is enorm zonde en onnodig. Voor het CDA Bladel staat voorop dat zorggeld niet over de balk wordt gesmeten.

Het is belangrijk om te weten wat er met (zorg)hulpmiddelen in de gemeente Bladel gebeurt nadat iemand verhuist naar een andere gemeente of overlijdt. Om hier meer duidelijkheid over te krijgen heeft de fractie van het CDA Bladel schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders. We hopen op korte termijn antwoord te krijgen, zodat ook de inwoners van de gemeente Bladel hierover geïnformeerd kunnen worden.

Fractie CDA Bladel
Anjo van de Huygevoort ([email protected])
Sjan Vervoort ([email protected])
Pauline van den Heuvel ([email protected])