Alweer 1,5 jaar geleden kwam ik, door voorkeursstemmen, in de gemeenteraad van Bladel als raadslid voor het CDA. Voor mij een hele nieuwe wereld, zeker wennen in het begin, inlezen in alle dossiers en ik voelde me zeer verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen onze gemeente Bladel! Gelukkig werd ik gesteund door onze CDA-fractie en andere raadsleden die input maar ook feedback gaven. Dan kom je voor het eerst aan het woord tijdens een commissievergadering en de gemeenteraadsvergadering! Spannend, hoe zouden anderen reageren en wat ga je daar dan weer op zeggen of juist niets?

Debatteren en puur over het te besluiten voorstel praten is nog wel eens lastig. Door ervaring wordt het steeds mooier en wil ik ook meer dossiers naar me toe trekken. De besluiten die er genomen worden moeten goed afgewogen zijn, ze hebben impact voor onze gemeente Bladel.

Bijzonder dat je mee mag beslissen en om dit goed te doen is het belangrijk om een grote achterban te hebben, daar te luisteren en zo tot meningsvorming te komen. Daarom is uw stem of mening ook belangrijk. Heb je ideeën of wil je dat jouw mening meer gehoor krijgt, kom dan eens luisteren naar een fractievergadering, commissievergadering of zelfs de raadsvergadering.

Thema’s die actueel zijn: MFA Hapert, centrumvisie Bladel, met daarbij een mogelijke kans om Den Herd naar de Markt te verplaatsen, CPO Netersel, wat kunnen we hiervan leren? CPO Casteren loopt, Bouwschuur Casteren wordt hard gewerkt achter de schermen. Bouwen in Hoogeloon, waar gaan we verder als plan De Akkerstraat van start is? De Egyptische Poort en Groene Long. De N284 de provinciale weg, waar hapert het? Energieneutraal worden voor Gemeente Bladel. Op welke manier? Het buitengebied, hoe houden we de balans tussen veehouderij, natuur, bedrijvigheid, toerisme, infrastructuur en wat gaan we doen met leegstaande panden/stallen? Bovenstaande thema’s raken mijn dossiers het meeste. De andere onderwerpen zoals Kempenplus, bereikbaarheid kleine kernen met openbaar vervoer en bereikbaarheid Tilburg, jeugdzorg, sport en spel en de begroting zijn daarom niet minder belangrijk.

Met al deze mooie projecten is het ook belangrijk om er voor te zorgen dat de lasten voor de inwoners laag blijven en zeker te waarborgen dat we als zelfstandige gemeente Bladel samen met u een mooie toekomst voor ons hebben.

Tot slot: laat je horen en/of zien, je bent van harte welkom bij CDA Bladel, want wij zijn er voor alle kernen van de Gemeente Bladel. Voor het dorp dat we door willen geven. Voor jong en oud, daar ben ik trots op.

Marco Schoenmakers

CDA Bladel [email protected]

volg ons op Facebook en/of website