Speerpunten CDA Bladel

Vier jaar geleden was CDA Bladel na de verkiezingen de grootste partij in Bladel. Met vier raadsleden en een wethouder hebben we onze verantwoordelijkheid genomen. Dit willen we de komende jaren graag doorzetten.

Onze speerpunten:

1             Voldoende geschikte woningen in groene kernen. Het is belangrijk dat jongeren en ouderen in hun eigen kern kunnen blijven wonen in geschikte woningen. Er moet aandacht zijn voor behoud van groen in de kernen en evt. uitbreiden van groen in de kern.

2             Bereikbaarheid, verkeersveiligheid en sluipverkeer. Een centraal thema in de gehele gemeente; onveilige kruispunten aanpakken; op korte termijn een oplossing voor het dichtslippen van de N284 tussen Reusel en Hapert, zodat het sluipverkeer uit de kleinere kernen verdwijnt.

3             Voldoende voorzieningen in alle kernen. Ondersteunen van het verenigingsleven.  Ruimte geven aan initiatieven voor ouderenactiviteiten en  voor de jeugd (dementievriendelijke gemeente, activiteiten jeugd 12 t/m 18 jaar, Eyes Wide Open e.a.).  “ Hart save” maken van onze gemeente door de aanwezigheid van voldoende werkende AED’s.

4            Gemeentelijke lasten voor de burger en ondernemers beperkt houden. Bv. de leges , afvalstoffenheffing en de OZB niet meer laten stijgen dan nodig.  Zuinig omgaan met gemeenschapsgeld, kritisch kijken naar waar we wat aan uitgeven. Dat is voor ons ook een belangrijk uitgangspunt in de samenwerking met de andere vier Kempengemeenten.

5             Bewust duurzaam. Kleinschalige bedrijvigheid in/bij kleine kernen.  Goede balans van wonen, werken en recreëren in het buitengebied. Kansen voor duurzame agrariërs, gezondheid en luchtkwaliteit voorop en de gemeente Bladel zelf als energieneutraal voorbeeld.

Voor deze (en andere) punten gaat CDA Bladel zich inzetten. Wil je meer weten? Houd onze website en facebookpagina in de gaten. Elke week een nieuw filmpje en nieuwe informatie.

#CDABladel: voor een dorp dat we door willen geven!