09 juni 2017

Denk jij dat het duurzamer kan in Gemeente Boxmeer?

Denk jij dat het duurzamer kan in de gemeente Boxmeer? Vertel!

We beginnen vanuit een achterstand. Het huidige kabinet heeft flink bezuinigd, maar nagelaten om vooruit te kijken en daadwerkelijk te investeren in de toekomst. Wij willen een beter land doorgeven en het CDA wil daarom in de komende jaren een stevige impuls op weg naar groei, innovatie en een duurzame toekomst. Niet van bovenaf maar door mensen en bedrijven zelf.

Om onze energievoorziening te verduurzamen zetten we in op energiebesparing, CO2-reductie en investeren we in de opwekking van duurzame energie. Op grond van de klimaatafspraken in Parijs wordt ook van Nederland een extra inspanning gevraagd.
Maar waar liggen onze kansen op het gebied van milieu en duurzaamheid? En hoe kunnen we binnen de Gemeente Boxmeer een steentje bijdragen bij het behalen van de klimaatdoelstellingen van Parijs?

Expert gezocht
Heb jij daar een mening over, of goede ideeën? Kom ons team versterken en wordt onze expert op het gebied van milieu en duurzaamheid!
Hoe zou je een steentje kunnen bijdragen? Het CDA Boxmeer is de grootste partij van onze gemeente, we hebben een enthousiast team dat voortdurend werkt aan het mooier maken van onze leefomgeving, waarin mensen respectvol met elkaar omgaan en waar problemen worden aangepakt. Nu en in de toekomst.
Ter aanvulling van dit team zoeken we iemand die de rol wil vervullen van denktank, vraagbaak en kennisdrager op het gebied van milieu en duurzaamheid.
We staan open voor vernieuwing en frisse ideeën, en je voorziet de fractie gevraagd en ongevraagd van advies, en helpt mee met het opstellen en bijsturen van ons verkiezingsprogramma, of het schrijven van voorstellen ten behoeve van het beleid.
Het CDA is de grootste ‘lokale landelijke’ partij met de meeste lokale zetels van Nederland. Dat betekent dat we gemakkelijk gebruik kunnen maken van een uitgebreid bestaand netwerk, binnen de provincie, maar we kennen ook vrij gemakkelijk de wegen naar de landelijke politiek in Den Haag.

Via jou willen we op de hoogte blijven van innovaties, of bijvoorbeeld goede voorstellen en resultaten uit andere regio’s om deze vervolgens een kans te geven binnen de Gemeente Boxmeer.
Je hoeft helemaal geen ‘politiek dier’ te zijn, en mocht je het leuk vinden om cursussen of trainingen te volgen, dan is dat vanzelfsprekend mogelijk. Of ben je juist wel geïnteresseerd in politiek, ook dan ben je natuurlijk van harte welkom!

Kom jij ons team versterken, of wil je liever eerst wat meer informatie?
Neem gerust even contact op: bouke.debruin@cdaboxmeer.nl

#teamCDABoxmeer