Sonja Stevens

Raadslid

S.C.M. (Sonja) Stevens-Kremers

- Raadslid
- Vice - Fractievoorzitter
- 1ste waarnemend raadsvoorzitter

Portefeuilles / woordvoerder van:
Accommodaties
WMO
Welzijn
Ouderenbeleid
Sociale zaken
Integratiebeleid
Zorg / GGD

Adres:
Grotestraat 7
5836 AA Sambeek

Sonja Stevens (1965), getrouwd en moeder van twee kinderen, werkzaam als opleidingscoördinator bij AmbulanceZorg Limburg-Noord.

Sinds 2010 ben ik als raadslid actief namens het CDA Boxmeer, waarbij ik me o.a. sterk heb gemaakt voor laagdrempelige zorgondersteuning vanuit de gemeente en daarnaast voor kwalitatief goed én passend onderwijs zo dichtbij mogelijk voor alle kinderen in onze gemeente. Daarnaast ben ik betrokken geweest bij de opzet van het Stagebureau Land van Cuijk & Noord-Limburg dat vraag en aanbod van beroepsgerichte stageplekken bij elkaar brengt om zo jongeren in onze regio te behouden of te verbinden.

Vanuit mijn uitgebreide netwerk in de hoek van de zorg en het onderwijs word ik vaak benaderd door inwoners met uiteenlopende casussen en vragen. Waar nodig ga ik, samen met hen, in gesprek met de betreffende wethouder of stel ik kritische vragen aan het college om zo het beleid van de gemeente Boxmeer steeds weer te verbeteren en maatwerk te creëren daar waar het kan.

Ik wil me de komende periode graag blijven inzetten voor een laagdrempelig zorgloket binnen onze gemeente én voor de versterking en zichtbaarheid van de sociale wijkteams in onze gemeente. Dit omdat ik het belangrijk vind dat inwoners weten waar ze terecht kunnen met zorg- en ondersteuningsvragen en adequaat geholpen worden in de zoektocht naar de juiste organisaties en instanties.

 

Daarnaast vind ik het belangrijk dat er voldoende ondersteuning blijft voor alle vrijwilligers en mantelzorgers die zich belangeloos inzetten in onze gemeente waardoor alle inwoners  zo lang mogelijk in hun eigen leefomgeving kunnen blijven wonen.

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.