10 november 2020

Bestemmingsplan Keulsebaan

Bestemmingsplan Keulsebaan

Het Duits Lijntje inzetten ten zuiden van de Keulsebaan is wat het CDA betreft de meest logische oplossing.
Ook ondersteunen wij dat de aansluitingen verbeterd worden. We zijn het er ook mee eens dat de snelheid op een aantal stukken 60 km/uur is i.p.v. 80 km/uur.
We hopen echter wel dat dit bij de inrichting heel duidelijk wordt aangegeven anders zal het in de praktijk niet gebeuren vrezen wij.

Geluidsoverlast verdient ook in de realisatiefase voldoende aandacht.
Het CDA stelt voor dat er een 0-meting en een meting na de realisatie plaatsvindt. En dat waar nodig gekeken wordt naar aanvullende passende maatregelen voor omwonenden.

Een dubbele rij bomen aan beide zijden van de weg zien we graag, maar dan wel op enige afstand van de weg i.v.m. veiligheid en de wortels van de bomen.

Compensatie Peerkesbos op de Voetboog is akkoord.

Hoever bent u gevorderd met de stikstof aankoop? Hoe groot is het risico dat dit niet geregeld wordt?

Een VRI i.p.v. de huidige rotondes lijkt ons gezien de verwachte toename van vrachtverkeer het meest logisch en veiligst.
Een intelligente VRI betekent dat het langer groen blijft op het drukste gedeelte. Wat betekent dit voor de wachttijden in de zijstraten?

De flessenhals onder het spoor heeft niet onze voorkeur, maar om financiële redenen vinden wij de keuze wel begrijpelijk.

Dan een kritische noot:
De fietsstructuur verdient meer aandacht in het uiteindelijke ontwerp.
Met name de buiten de scoop vallende fietsaansluiting van Lennisheuvel richting het Centrum van Boxtel is nu niet veilig en daar dienen echt aanpassingen te komen. Graag meenemen in vervolgplannen/verkeersvisie.

Om te komen tot een echte structurele oplossing zou het CDA het overigens wel interessant vinden om te weten of verkeer wat geteld is, doorgaand of plaatselijk verkeer is.
Bij een toename van plaatselijk verkeer moeten er namelijk nog meer aanpassingen in de woonwijken gerealiseerd worden om het verkeer af te wikkelen.

  • In Munsel staat nu iedere dag in de ochtend een file om de wijk uit te gaan.
  • Op de Schijndelseweg is iedere dag langzaam rijdend verkeer.
  • De Achterbergstraat is nu al dagelijks om 17.00 uur erg druk.
  • En op het Kruispunt bij de Ketting zijn er dagelijks wachttijden.

Immers verkeer weren uit woonwijken geldt voor alle straten en wijken.
 

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.