01 juli 2014

Bezoek CDA-Statenfractie aan Boxtel

De Provinciale Statenleden van het CDA hebben op maandag 30 juni een werkbezoek gebracht aan Boxtel.

De statenleden kregen van Ludwig van Duren (projectleider PHS) in Gasterij De Bourgondiëreen uitgebreide toelichting op de problematiek rondomPHS.Vervolgensbegon de bustour door Boxtel. In een grote bus werd een bezoek gebracht aan het terrein waar de proefboringen naar schaliegas gepland zijn. Op het terrein werd door Mirjam Bemelmans (Boxtel Schaliegas Vrij) nog eens benadrukt waarom er niet geboord mag worden en dat de provincie zich hier ook hard voor moet maken. Conny Kerkhof (fractievoorzitter Provinciale Statenfractie) gaf aan dat dankzij het CDA, Brabant zich schaliegasvrij heeft verklaard.

De volgende stop was bedrijventerrein Ladonk. Daar ontmoetten de Statenleden Henk Wagenaars en Patrick van Loosbroek, zij gaven informatie over de werkzaamheden van het Parkmanagement en benadrukten het belang van goede bereikbaarheid van het bedrijventerrein. De derde stop van de bus was de dubbele overweg. De Statenleden zagen met eigen ogen de problemen die hier spelen.

Het werkbezoek werd afgesloten met een overleg in De Bourgondiër waar tevensde CDA afdelingen van Sint-Michielsgestel en Bernhezeaanwezig waren. Ook de gedeputeerden Van Heugten en Van Haaften namen deel aan dit overleg.