28 augustus 2018

Fractiewisseling CDA Boxtel-Liempde-Lennisheuvel

Onze fractievoorzitter Hélène van As-Jaspers heeft tijdens de CDA-zomerborrel van 27 augustus de leden verteld dat zij stopt als raadslid van de gemeente Boxtel. De reden voor haar is dat het raadslidmaatschap niet meer te combineren is met gezin en werk.

“Het was een lastige beslissing. Het raadslidmaatschap is niet iets wat je half kunt doen. Na 8,5 jaar commissielid en raadslid te zijn geweest, doe ik een stapje terug. Maar vanzelfsprekend zal ik actief blijven voor het CDA”, aldus Van As.

Het CDA Boxtel-Liempde-Lennisheuvel is Helene zeer dankbaar voor haar enorme inzet en betrokkenheid voor Boxtel, Liempde en Lennisheuvel.

Roel de los Hoyos is beoogd opvolger. Roel (24 jaar), student fiscale economie, is ingewerkt steunfractielid. Zodra de geloofsbrieven door de gemeenteraad in orde zijn bevonden, zal hij in de raadsvergadering als raadslid worden geïnstalleerd. Het voornemen is de benoeming van Roel de los Hoyos op 18 september a.s. aan de gemeenteraad voor te leggen.

Vera Brouns-Wagenaars wordt op dat moment fractievoorzitter. Samen met Kubra Atalay en Roel de los Hoyos vormen zij dan de fractie van CDA Boxtel-Liempde-Lennisheuvel.

Foto:Toekomstige fractie CDA Boxtel-Liempde-Lennnisheuvel
Fotograaf: Ruud van Casteren