04 oktober 2017

Laat van je horen, Wethouderskandidaat, Geen stadskunstenaar , Luchtkastelen (Column Mooiboxtel Oktober 2017)

De column van het CDA in MooiBoxtel in oktober 2017 was als volgt:

Liempde, laat van je horen! Vanavond (4 oktober) 19.00u in Het Hof (Liempde)

Vanavond (4 oktober) starten we met onze actieve brainstormsessies voor inwoners en ondernemers. We willen graag van u horen waar we ons ook de komende gemeenteraadsperiode hard voor moeten maken. We trappen vanavond om 19:00 uur af in Liempde (Het Hof).

Praat en denk mee over de toekomst van Liempde: wat is goed, wat kan/moet beter.

Dus..Liempde, laat je horen! Tot zo?!

Boxtel en Lennisheuvel, laat van je horen!

Deze brainstormsessies houden we ook in Boxtel en Lennisheuvel.

Lennisheuvel: woensdag 1 november 19:00 uur bij Meneer Klaver

Boxtel: maandag 20 november 19:00 uur bij De Rots

Aanmelden kan via [email protected]. Graag tot dan!

Wethouderskandidaat gemeenteraadsverkiezingen 2018: Vera Brouns

Vorige week hebben de leden van het CDA Boxtel-Liempde huidig raadslid Vera Brouns

unaniem gekozen als wethouderskandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018-2022.

In een zaal vol met enthousiaste en betrokken leden werd de voordracht van Vera Brouns aangekondigd en onder luid applaus namen onze leden deze voordracht over.

Vera Brouns: “Ik wil graag de verbindende taak oppakken met en voor burgers. Ik sta voor een goede bereikbaarheid van en in ons dorp en het behouden van ons sterke verenigingsleven.
Senioren kunnen rekenen op een meer prominente plaats in het gemeentebeleid. Om deze zaken mogelijk te maken, zal ik me inzetten voor het vormen van de benodigde financiële reserves in de gemeentebegroting.

Geen stadskunstenaar

De nieuwe Cultuurnota is vorige maand aangenomen. Een van de punten hierin is het aanstellen van een stadskunstenaar. Volgens het CDA heeft Boxtel echter geen behoefte aan een duurbetaalde stadskunstenaar. Dit geld zou aan onze cultuurmakers gegeven moeten worden met de opdracht om kunst en cultuur van Boxtel, Liempde en Lennisheuvel te verbinden en te profileren. De cultuurmakers kunnen dit! Het is de kunst om met beperkte middelen zoveel mogelijk mensen te laten genieten van kunst en cultuur.

We missen in deze Cultuurnota een inspirerende en innovatieve visie met duidelijke doelen en prioriteiten. Het CDA heeft er daarom niet mee ingestemd.

Luchtkastelen in plaats van woningen

Het bouwen van woningen is één van de belangrijke en grote opdrachten van de gemeente. Helaas zijn er de afgelopen jaren weinig woningen bij gekomen. De gemeenteraad heeft vaak aangedrongen op actie. Woonstichting St. Jozef staat te popelen om te bouwen, maar kan niet aan de slag omdat de gemeente Boxtel geen geschikte gronden ter beschikking stelt. Onbegrijpelijk! Het CDA vindt dat woningbouw de hoogste prioriteit van het college moet krijgen. Er wordt veel gepraat, maar weinig gebouwd. Oftewel: dit college bouwt luchtkastelen i.p.v. de benodigde woningen en appartementen.

Heeft u opmerkingen of suggesties? U kunt ons bereiken via [email protected].

Hartelijke groeten,

Hélène van As, Vera Brouns en Kubra Atalay