04 maart 2020

Raadsvoorstel: Concept Kadernota 2021 GGD Hart voor Brabant

Heldere kadernota, aandachtspunten zoals de vaccinatiegraad en de krappe arbeidsmarkt worden geschetst.
We zijn blij met de duidelijke, uitgebreide zienswijze.

Een punt van aandacht vanuit onze kant is nog het volgende. Het is goed dat er bepaalde doelgroepen specifiek worden uitgelicht in de Kadernota, zoals jeugd en kwetsbare burgers. Belangrijk dat hier extra focus op ligt. Hierbij missen we wel de doelgroep ouderen. Ook de vergrijzing is een belangrijke ontwikkeling waar we rekening mee moeten houden. Voor deze groep zullen er namelijk ook weer specifieke gezondheidsrisico’s gelden. Dus zouden we graag zien dat hier ook meer focus op ligt en mee wordt genomen.

En los van de Kadernota, maar wel heel actueel is natuurlijk de rol van de GGD wat betreft het Coronavirus. We zien hoe cruciaal deze rol is.
Om de verspreiding van het virus zo beperkt mogelijk te houden, maar zeker ook op het gebied van de communicatie.
Kunt u aangeven hoe de samenwerking met de GGD in deze kwestie verloopt? Hoe bereidt u zich voor? Ligt er bijv. een draaiboek klaar?