26 maart 2014

Voedselbankactie

NLDoet / Voedselbank

Afgelopen zaterdag stond het CDA Boxtel-Liempde al vroeg in de ochtend vóór de supermarkten in Boxtel en Liempde. Niet met flyers of pennen, maar met kratten. Kratten die we wilden vullen met producten voor de Voedselbank.

Zaterdag 22 maart was het namelijk NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Het CDA Boxtel-Liempde heeft zich deze dag ingezet voor de Voedselbank.

In samenwerking met andere vrijwilligers stonden wij vóór de supermarkten en vroegen het winkelende publiek om één extra product te kopen ten bate van de Voedselbank. Dit product werd bij de uitgang in ontvangst genomen door de vrijwilligers. Aan het verzoek werd massaal gehoor gegeven. Van jong tot oud, iedereen was bereid om een bijdrage te leveren aan mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij. Alle supermarktbezoekers kochten een extra product passend binnen hun eigen budget: de één gaf een zak pasta, de ander een pak melk en een ander doneerde een volle boodschappentas. Bezoekers die vergaten om iets te kopen, gingen zelfs terug de winkel in of gaven een financiële bijdrage. De belangstelling voor mensen die in armoede leven was groot en dankzij de bereidheid van iedereen om te helpen, hebben we heel veel kratten kunnen vullen met producten.

Het CDA Boxtel-Liempde is iedereen die een bijdrage heeft geleverd zeer dankbaar!