01 november 2018

Vragenhalfuur raadsvergadering: GreenTech Park Brabant

Recent hebben wij mogen lezen dat Noble Environmental Technologies en de gemeente Boxtel een samenwerkingsovereenkomst zijn aangegaan.
Noble Environmental Technologies is een miljoenenbedrijf dat al ver is in de productie en innovatie van ECOR. Het CDA las dit bericht dan ook als een verkapte subsidie aan Noble Environmental Technologies. Bekostigd door provincie en de samenwerking van gemeenten die het Biomassaplein hebben opgezet en de gronden bekostigd door gemeente Boxtel.
Het biomassaplein leek een project te worden voor juist de kleinere start-ups. Wij hopen dat u door beantwoording van de volgende vragen onze zorgen kan wegnemen.

Vragen:
1. Hoeveel betaalt Noble voor de gronden op Vorst B?
2. Betalen zij huur of kopen ze de gronden?
3. Hoeveel grond huren/kopen zij?
4. Wordt er ook een kans gegevens aan kleine start-ups met nog niet reeds uitgedachte innovaties?
Zo ja, met hoeveel bedrijven heeft u contacten hierover?
5. Bent u ook in gesprek met andere grotere bedrijven voor een samenwerkingsovereenkomst?
6. Bent u ook in gesprek met een of meerdere Biomassacentrale(s) over een eventuele samenwerking? 7. Hoe gaat u zich dan opstellen m.b.t. de gronden op Vorst B?