12 april 2017

Berendsen (34) nieuwe voorzitter CDA Breda

De Bijzondere Ledenvergadering van de afdeling van het CDA Breda heeft op voordracht van het bestuur besloten Bredanaar Tom Berendsen (34) te benoemen tot voorzitter van het bestuur van de afdeling. Hij volgt Mario van Mierlo op die vijf jaar voorzitter is geweest. In het dagelijks leven is Berendsen adviseur duurzaamheid voor het bedrijfsleven en de publieke sector bij een groot advieskantoor. In 2014 stond hij op de 9e plaats van de CDA-kandidatenlijst voor het Europees Parlement. “Ik vind het een eer dat de leden mij deze functie toevertrouwen. Het CDA heeft Breda namelijk heel veel te bieden. In zowel de dorpskernen als de stad zullen we dat de komende tijd met veel enthousiasme uitdragen.” De benoeming valt een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen, die op 21 maart 2018 plaats vinden. Een bewuste keuze volgens aftredend voorzitter Mario van Mierlo: “Wij zijn ervan overtuigd dat Tom mede door zijn persoonlijkheid en politieke ervaring de juiste persoon is voor het voorzitterschap met de verkiezingen voor de deur. Hij zal met nieuwe energie, ideeën en mensen werken aan een goede verkiezingsuitslag voor het CDA in Breda en daarmee een sterke basis scheppen voor de toekomst.”