16 maart 2018

CDA lanceert actieplan tegen eenzaamheid

Het CDA Breda lanceert vandaag een actieplan tegen eenzaamheid. Het plan omvat 8 punten om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden en mensen gezond en actief mee te laten doen in de Bredase samenleving.

Het actieplan bevat onder andere een huisbezoek aan Bredase 75 plussers (minstens 1 keer per jaar) om de zorgbehoefte in kaart te brengen. Verder wil het CDA een brede publiekscampagne opzetten, vrijwilligers gratis trainen om bij te dragen aan het tegengaan van eenzaamheid en jongeren via het onderwijs actief verbinden met ouderen. Ook wil het CDA in iedere wijk een zogenaamde “huiskamer” waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Daarnaast wil het CDA alle inwoners die de gepensioneerde leeftijd bereiken actief gaan informeren over hoe zij hun talent en kennis waardevol kunnen inzetten voor de stad en haar dorpen.

CDA-lijsttrekker Bob Bergkamp: “Eenzaamheid is een groot sociaal probleem waar nu echt actie op ondernomen moet worden. Wij staan voor een samenleving waar niemand aan de kant staat. Met dit plan willen wij de komende jaren mensen in de stad en in de dorpen inspireren om mee te doen en om te zien naar elkaar.”

Zie hieronder het actieplan