19 december 2020

CSM-terrein in het nieuws: de kijk van Caspar Rutten

Tijdens de laatste raadsvergadering van 2020 stemde de gemeenteraad in met de aankoop van het voormalige CSM-terrein. Raadslid Caspar Rutten noemde het een grote sprong voorwaarts voor Breda.
“Dit is een unieke kans. De locatie is fantastisch. Dichtbij het station, dichtbij de uitvalswegen, dichtbij ons mooie historische centrum én aan het water! Er moet een mooie mix komen van wonen, werken en recreëren. Dat laatste is goed te combineren met de waterbergingsopgave". "Straks hebben we eigen grond waarop we de betaalbare woningen kunnen gaan bouwen die Breda zo hard nodig heeft.  We moeten er zo snel mogelijk gebruik van gaan maken onder andere met tijdelijke huisvesting, zoals tiny houses".
"De invulling van het terrein moeten we niet in de raadszaal van op het stadskantoor bedenken maar met geheel Breda. Gebruikmakend van de denkkracht van Breda van de platforms en denktanks die we hebben. Ik heb daarvoor samen met veel andere partijen een motie geschreven die met een zeer ruime gros is aangenomen. Het CSM-terrein is van Breda én voor Breda. ”
Zie ook bijvoorbeeld het krantenartikel over de toekomst van dit ontwikkelingsgebied in BN De Stem van 19-12-2020.