01 april 2019

#EU: CDA Europaconferentie in Breda

UITNODIGING

CDA-EUROPACONFERENTIE

“Georganiseerde criminaliteit: oplossing gezocht!”

Met Ferdinand Grapperhaus, Minister van Justitie en Veiligheid

Datum: 5 april, 14:00 – 18:00 uur
Locatie: Futuredome (voormalige koepelgevangenis), Nassausingel 26, 4811DG Breda,
Entrée bij de grote houten kasteeldeuren

Sprekers o.a.:
Ferdinand Grapperhaus, Minister van Justitie en Veiligheid
Catherine de Bolle, directeur Europol
Madeleine van Toorenburg, Lid Tweede Kamer (TBC)

Wij nodigen u van harte uit voor de jaarlijkse CDA-Europaconferentie, georganiseerd door de CDA-delegatie en de EVP-fractie in het Europees Parlement.

Georganiseerde criminaliteit heeft een ontwrichtend effect op ons dagelijks leven en in onze omgeving. Door de combinatie van grote sommen geld en zware geweldsmiddelen van criminele netwerken, ligt ondermijning van de rechtsstaat op de loer. Bovendien maken deze criminelen gebruik van dezelfde voorzieningen als wij: ze vervoeren hun producten over de weg, huren huizen en geven hun geld uit. En net als wij, reizen ze zonder problemen de grens over in heel Europa. Ondertussen loopt de aanpak van criminaliteit nog wel steeds tegen grenzen aan.

Wat kan Europa doen om onze politiediensten te helpen criminele netwerken zo snel mogelijk te ontmantelen? Wat gebeurt er al op Europees niveau en wat kunnen we daarvan leren? Daarover gaan we in gesprek met u en met onze vooraanstaande sprekers.

Na afloop van het inhoudelijke gedeelte wordt een afscheidsborrel gehouden ter ere van onze vertrekkende Europarlementariërs Lambert van Nistelrooij en Wim van de Camp. Dit alles op een prachtige locatie in het centrum van Breda: in de kapel van Futuredome, de voormalige koepelgevangenis van Breda.

Opgeven voor deze conferentie is verplicht en kan door een e-mail te sturen naar christinus.berendsen@europarl.europa.eu.
Meer informatie is te vinden
op www.cda.nl/europa/europaconferentie