01 december 2018

#Europa; Tom Berendsen; Voor Brabant naar Brussel!

Tom Berendsen uit Breda staat op plaats 4 van de conceptkandidatenlijst van het CDA voor de Europese verkiezingen volgend jaar.

Brabant werd in het Europees Parlement vijftien jaar vertegenwoordigd door vertrekkend Europarlementariër Lambert van Nistelrooij uit Diessen. Berendsen wil het stokje van Van Nistelrooij overnemen en zo diens Brabantse zetel in het Europese Parlement behouden voor onze provincie.

Momenteel werkt Berendsen als adviseur duurzaamheid, energie en klimaat bij een groot advieskantoor. Daarnaast is hij voorzitter van de CDA-afdeling in zijn woonplaats Breda.

Berendsen over zijn voordracht: “Ik voel mij vereerd met deze mooie positie op de lijst en het vertrouwen dat daaruit spreekt. Voor mij begint het werk nu pas, want er zijn vele voorkeursstemmen nodig om mijn eigen zetel te verdienen en de Brabantse belangen straks te kunnen vertegenwoordigen.”

Lambert van Nistelrooij: “Tom heeft mijn steun. Brabant verdient een getalenteerde, sterke kandidaat om onze belangen in Brussel te blijven behartigen.” Bij de vorige Europese verkiezingen in 2014 haalde Van Nistelrooij met 32.970 de voorkeursdrempel voor een eigen zetel in het Europees Parlement.

Inge van Dijk, partijvoorzitter van het CDA in de provincie Noord-Brabant: “Lambert van Nistelrooij heeft Brabant in de afgelopen jaren geweldig vertegenwoordigd. Hij wil het stokje overdragen aan een nieuwe generatie. Tom Berendsen is een uitstekende, talentvolle kandidaat om het belangrijke werk voor Brabant voort te zetten. Wij hopen dat zoveel mogelijk Brabanders Tom in mei zullen steunen, zodat we de directe van Brabant met Brussel behouden.”

Het CDA heeft op dit moment vijf zetels in het Europees Parlement. Lijsttrekker van het CDA bij de Europese verkiezingen is Esther de Lange. De leden van het CDA stellen de kandidatenlijst op 9 februari a.s. definitief vast.

De verkiezingen voor een nieuw Europees Parlement zijn op 23 mei 2019.

Voor meer informatie over Tom; www.tomberendsen.eu