22 september 2017

#Mobiliteit: Communicatie afsluiting Wilhelminasingel klopte niet

Van: Caspar Rutten

Betreft: vragen op basis van art.9 Reglement van Orde

Onderwerp: communicatie en beperking van de overlast

Breda, 22 september 2017

Geacht College,

Het CDA Is van mening dat duidelijke en correcte communicatie van de gemeente richting inwoners en ondernemingen zeer belangrijk is. Te vaak gaat dat niet goed. Zo ook afgelopen zondag. Met gele verkeersborden werd aangekondigd dat de Wilhelminasingel op 17 september van 13 tot 16 h afgesloten zou zijn. De weg werd echter vele uren eerder afgesloten voor verkeer. De weg werd ook eerder weer opengesteld, maar de aangekondigde tijdstippen waarop de weg gesloten zou zijn kwamen in het geheel niet overeen met de werkelijkheid. Daarom hebben wij de volgende vraag:

1. Waarom weken de gecommuniceerde tijdstippen van de wegafsluiting zo af van de daadwerkelijke tijdstippen?

Wegwerkzaamheden veroorzaken altijd overlast. Wij vinden het verstandig dat ervoor is gekozen om de Wilhelminasingel op zondag af te sluiten en niet op een doordeweekse dag. Dat beperkt de overlast voor het verkeer. Wat wij echter niet begrijpen is dat op zondag om 6 uur 's ochtends met zwaailichten de hekken om de weg af te sluiten werden geplaatst. Daardoor kan de nachtrust voor omwonenden verstoord worden. Dat is aanleiding voor de tweede vraag:

2. Waarom werden de hekken om de Wilhelminasingel af te sluiten op zondagochtend om 6.00 uur op het trottoir klaar gezet, terwijl de Wilhelminasingel pas vele uren later daadwerkelijk afgesloten werd? Waarom werden de hekken bijvoorbeeld niet de dag ervoor of vlak voor de daadwerkelijke afsluiting klaar gezet?

Met vriendelijke groet,

Namens CDA Fractie,