29 januari 2018

#Mobiliteit Lambert van Nistelrooij adviseert een innovatieve aanpak zuidelijke rondweg

Afgelopen maandag was Europarlementariër Lambert van Nistelrooij op bezoek in Breda om samen met het CDA Breda en verschillende bewonersgroepen  te spreken over een oplossing voor de zuidelijke rondweg. De gemeente heeft verschillende plannen om de zuidelijke rondweg ingrijpend te veranderen en veel omwonenden zijn het niet eens met zoals de plannen nu voorliggen. De bewoners legden aan het CDA uit dat met de nieuwe plannen van de gemeente, de zuidelijke rondweg misschien zal veranderen in de oude staat, waar er te hard gereden werd en bewoners veel overlast hadden van het vele verkeer.

Lambert van Nistelrooij heeft aangegeven dit mee te nemen naar Europa om te kijken wat hij er mee zou kunnen doen en ook was er een architect aanwezig die aangaf dat ondertunneling misschien beter en effectiever kon dan de gemeente heeft voorgesteld. Met zulke voorstellen hopen wij dat de gemeente verder kijkt dan haar eigen plannen en kijkt naar wat écht goed is voor omwonenden, maar ook voor weggebruikers!