Sanne Schipper

Bestuurslid permanente campagne en CDJA

Sanne Schipper (1988) was al op jonge leeftijd geïnteresseerd in mens, maatschappij en vooral (gemeente)politiek. Tijdens haar studie Internationaal en Europees recht in Groningen was zij onder meer voorzitter van de lokale afdeling van het CDJA en jongerenlid van het dagelijks bestuur van de provinciale afdeling van het CDA. Ook was ze fractiemedewerker van de raadsfractie in de stad Groningen en hier is haar interesse voor de gemeentepolitiek geboren.

De gemeente staat dichtbij mensen en heeft veel invloed op de dagelijkse leefomgeving. Daarom vindt Sanne het belangrijk dat de gemeentelijke besluitvorming voor iedereen te volgen is en dat er ruimte is om te participeren.

Sanne woont sinds 2015 in Breda en in het dagelijks leven houdt Sanne zich als advocaat omgevingsrecht en bestuursrecht bij AKD in Breda bezig met zaken als participatie en de fysieke leefomgeving. Onder meer de energietransitie en klimaatverandering hebben haar interesse.

In haar vrije tijd is Sanne vaak ergens in de buurt van Breda te vinden op haar racefiets, is ze actief lid van de Jonge Balie en gaat ze graag naar een cabaretvoorstelling.