20 oktober 2017

Samen bouwen in Maarheeze!

Maarheezenaren willen samen bouwen in bestemmingsplan de Neerlanden II te Maarheeze. Doet u mee?

Het CDA Cranendonck heeft na meerdere gesprekken met geïnteresseerden het initiatief genomen om de woonbehoefte in Maarheeze beter in beeld te brengen. Daaruit bleek dat er serieuze woonbehoefte is waarbij de locatie de Neerlanden II de voorkeur heeft, evenals ontwikkelen op korte termijn. Daarop is het initiatief ontstaan om met ‘Samen Bouwen In…’ een mogelijke eerste stap te zetten richting ontwikkeling op de Neerlanden II.

Samen ontwikkelen

“Om tot een concreet plan te kunnen komen, vinden we het belangrijk dat belangstellenden actief betrokken worden bij de ontwikkeling van het project. Daarom nodigen we u graag uit voor de informatiebijeenkomst op 22 november “, legt CDA-fractievoorzitter Janneke van Happen uit. “Het CDA gaat geen woningbouw ontwikkelen, maar we kunnen wel mensen verbinden. We kwamen in gesprek met  Aad van Leeuwen van ‘Samen Bouwen In..’ en hoorden wat zij mogelijk kunnen betekenen. We willen mensen die op de Neerlanden II willen ontwikkelen deze kans bieden om kennis te maken. Het is aan hen om eventueel verdere stappen te zetten, het begin is gemaakt!”.

Maria Nooijen- Verbakel is een van de mensen die graag op de Neerlanden II zou willen wonen. “Wij huren nu een gezinswoning in het dorp. Dat is te groot geworden voor ons. Mijn man en ik zoeken een plek om samen verder oud te worden. En dan kijk je een beetje vooruit. Het zou iets moeten zijn waar we ook met gezondheidsproblemen kunnen blijven wonen, daar moet het huis op aangepast zijn. Maar wel betaalbaar.” En waarom dan niet wachten tot er misschien iets via een projectontwikkelaar wordt aangeboden? “We willen nu graag zelf die keuze maken voor ons laatste stekje, daar bij betrokken zijn. Het zou fijn als we dat nog zelf kunnen doen en niet dat anderen voor ons die keuze maken.”, vervolgt ze. “De Neerlanden II zal wel een mengelmoes worden, van jong en oud. Waar je elkaar kent. Je hoeft niet steeds bij elkaar binnen te lopen, als je er maar bent voor elkaar. Dat dorpse dat we nu in de buurt ook hebben, dat zou ik ook op de Neerlanden straks graag terugzien.”

Zelf de regie in handen

Hoe de woningen er van binnen én buiten uit komen te zien, wordt mede door de toekomstige bewoners bepaald. Belangstellenden gaan samen met de architect aan tafel om de grootte, indeling en uitstraling van hun nieuwe (t)huis te bepalen en hiermee hebben ze zelf invloed op de uiteindelijke prijs. Aan de hand van gezamenlijke bijeenkomsten en individuele gesprekken rolt hieruit een woningontwerp dat past bij de wensen.

Aanmelden voor de informatiebijeenkomst

Heeft u interesse om de komende tijd samen met uw toekomstige buren te gaan bouwen aan uw nieuwbouwwoning op de Neerlanden II? Kom dan naar de informatieavond op 22 november.

Aanmelden kan via info@samenbouwen.in of 040-2423223, waarna u de uitnodiging ontvangt. Kijk voor meer informatie op www.samenbouwen.in.