Hier maak je kennis met de mensen op wie je kunt stemmen tijdens de verkiezingen van 21 maart 2018. Wij zijn erg trots op deze prachtige lijst, vol met vernieuwing en verjonging! We hebben een behoorlijk aantal nieuwkomers die staan te trappelen om aan de slag te mogen. Nieuwsgierig naar wat wij verstaan onder #GewoonDoen in Cranendonck? Neem dan eens een kijkje in ons prachtige magazine! Daar vind je ook nog meer informatie over onze kandidaten.

1. Frans Kuppens
Met 4 jaar ervaring als wethouder en 4 jaar als raadslid zetten we een ervaren bestuurder en bekende Cranendoncker met trots op nummer 1 op de kieslijst. Economie, financiën, burgerparticipatie, grote projecten als Metalot,  Baronie van Cranendonck, centrumplannen  Budel & Maarheeze. Frans houdt van aanpakken , samen met betrokken mensen, bedrijven en  organisaties. Frans Kuppens: Gewoon Doen!

2. Janneke van Happen
Deze geboren en getogen Soerendonkse heeft een jong gezin en is sinds 4 jaar raadslid en fractievoorzitter.  In de raad valt Janneke (35) op door een sterke blik op de inhoud en oprechte discussies. Eigenlijk is ze wars van politiek. Janneke studeerde sociale wetenschappen aan de Universiteit Utrecht en werkte jaren in de jeugd- zorg. Nu adviseert ze zorgaanbieders en  gemeentes over het sociaal domein.

3. Frank van Leeuwen
Een jong talent in onze top 3! Frank (22) is bijna klaar met zijn opleiding Public Governance (Bestuurskunde) aan de universiteit van  Tilburg. Deze enthousiaste Schotenaar is kind aan huis bij diverse verenigingen zoals voetbal, carnavalsgroepen en Jong Nederland. Frank zette met Janneke het jongerenpanel NexZt! op en wil zijn jeugdige blik en netwerk gebruiken om de stem van jongeren te laten horen in de raad.

4. Carina Gimblett- van Weert
Carina is een actieveling! In Maarheeze staat zij bekend als voorzitter van buurtvereniging de Kijkakkers en trekt ze stevig aan de touwtjes van het initiatief busverbinding Maarheeze- Were Di. Hier heeft ze door een goede samenwerking met alle betrokkenen mooie resultaten behaald: een definitieve busverbinding tussen Maarheeze en scholengemeenschap Were Di in Valkenswaard! Ook zet ze zich nu actief in voor het daadwerkelijk beperken van sluipverkeer in Maarheeze.

5. Hans Teklenburg
Budelnaar Hans is nu gepensioneerd na jarenlang de wereld te hebben rondgereisd met turntoestellen voor Janssen-Fritsen. In de tijd die overbleef was hij gedurende meer dan 30 jaar actief in het bestuur van de Budelse Comedie, de Buulder Buk en Turnlust. Hans vindt sport, cultuur en een bloeiend verenigings- leven erg belangrijk. Zijn ruime ervaring in het bedrijfsleven zet hij in om mee te werken aan een economisch sterk Cranendonck.

6. Eric Peeters
Eric, Budel-Schoot, hield zich altijd bezig met de mens en zijn werk. Als arbeidsdeskundige en later als beleidsadviseur. Nu werkt hij als zelfstandige. Voor Eric is politiek vooral een plek om nieuwe inzichten te ontwikkelen waardoor het leven goed kan blijven. En dat is volgens hem niet alleen maar een economische aan- gelegenheid. Natuur, duurzaamheid, erfgoed en cultuur krijgen zijn warme belangstelling.

7. Pierre van Cranenbroek
Pierre woont in Gastel, beheert een paardenpension en was actief in het bedrijfsleven zoals CHV, Campina en Rabobank. Op sociaal maatschappelijk terrein zette hij zich in voor ZLTO en ruim 25 jaar bood Pierre begeleiding bij de plaatselijke ponyvereniging. Zijn aandacht gaat uit naar bestemmingsplannen en de ontwikkeling van het buitengebied.

8. André Heesterbeek
Maarheezenaar André heeft lang gewerkt in de opleiding van volwassenen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Vooral mensen met een fysieke beperking leidde André op in werktuigbouwkundige en fijnmechanische richting. De laatste jaren verzorgt hij hier opleidingen in. André is lid van de Loopgroep Cranendonck en van Gilde St. Joris-St. Barbara te Maarheeze.

9. Barry Lenders
Barry woont in Budel, is vader van vier dochters en werkzaam in de metaal. Hij is sociaal betrokken; voorheen als ouderraadslid bij een kinderdagverblijf en nu als OR-lid bij  basisschool De Schatkist, en het Sint Nicolaas Comité Budel. Mede door de cursus ‘Politiek actief’ en zijn opvatting ‘langs de zijlijn bereik je niets’ heeft Barry de stap genomen om zijn stem te laten gelden in de gemeente. Voor de mensen nu en voor de kinderen later.

10. Noud van Leeuwen
Noud was afgelopen periode raadslid voor het CDA en dat gaf hem veel voldoening. Hij heeft zich inhoudelijk hard gemaakt voor concreet en helder (sociaal) beleid in het belang van onze inwoners. Noud is van aanpakken, bijvoorbeeld als initiatiefnemer van de realisatie van de  carnavalsbouwhallen als basis voor behoud van carnaval. Als arbeidsmakelaar zet hij zich vanaf dit jaar nog effectiever en vol energie in voor het welzijn van alle Cranendonckse inwoners.

11. Paul Coenegracht
Paul is al vele jaren voorzitter van KS de Heiknuuters uit Budel-Dorplein. Hij gaat hiermee stoppen en de komende tijd gebruiken om in goed overleg toe te werken naar het moment van aftreden. Hij blijft de Heiknuuters actief steunen op het vlak van vergunningen, contracten en het behoud van de tent. Paul wil zich graag in blijven zetten voor zijn dorp waar de komende jaren heel wat veranderingen op stapel staan. Vandaar een nieuwe uitdaging in de gemeentepolitiek. De komende twee jaar is hij dus nog niet beschikbaar voor een raadsfunctie, maar gaat Paul zichzelf in alle rust op de achtergrond inwerken. En wie weet wat de nabije toekomst dan brengt!

12. Jac de Werdt
13. Harrie Gerlings