18 februari 2014

Jongeren bestormen CDA kandidatenlijsten

Persbericht CDJA Peelland

Het CDA in de regio Peelland gaat op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag 19 maart 2014 met een record aantal jongeren in de top van de kandidatenlijsten.

Het CDJA Peelland is blij dat zoveel jongeren in de regio de kans krijgen om zich te bewijzen. Op alle lijsten van het CDA in de regio Peelland (Deurne, Asten, Someren, Helmond, Laarbeek en Gemert-Bakel) staan jongeren bij het eerste elftal. ‘Jongeren worden steeds beter vertegenwoordigd. Politiek kan soms saai zijn maar deze jongeren laten zien dat het ook leuk kan zijn’ aldus voorzitter van het CDJA Peelland, Daniël van Schijndel, die zelf op plaats 5 staat in de gemeente Asten voor het CDA.

De opmars van de jonge politici binnen het CDA is volgens CDJA Peelland bestuurslid Thijs van den Elsen mede terug te voeren op de oprichting van het CDJA Peelland in 2012. De breed opgezette activiteiten van de afgelopen jaren om jongeren actief bij de lokale politiek te betrekken hebben zijn effect.  Duidelijk is, dat jongeren mee willen doen, als ze ook daadwerkelijk een kans krijgen om mee te doen, eventueel als raadslid of als commissielid.

In Deurne staan vier jongeren bij de eerste negen plaatsen en in Helmond staan drie jongeren bij de eerste 10 plaatsen. CDA lijsttrekker  Leo Cuijpers in Deurne is blij : ‘In alle gemeenten wordt steeds meer waarde gehecht aan de mening van jongeren. Dat is een goed teken. Er komt veel af op de gemeenten de komende jaren en het is belangrijk dat we de jongeren zelf hierbij betrekken’.

De gemeenteraadsverkiezingen zijn op woensdag  19 maart 2014. ‘Het is belangrijk dat jongeren gaan stemmen. Misschien interesseert politiek je niet veel maar het is wel belangrijk dat je je mening laat horen op 19 maart’ dat is de oproep van Daniël naar alle jongeren.

Bijlage: Overzicht van jongerenkandidaten in het eerste elftal van het CDA per gemeente

Overzicht Jongeren* kandidaten CDA in de Peel gemeenten voor verkiezingen 19 maart 2014

Gemeente

Positie