14 juni 2016

Raadsvragen over Wateroverlast

Na de flinke regenval op 1 juni waar heel Deurne met overlast kampte van het water zagen we op 12 juni opnieuw dat diverse straten blank kwamen te staan en er opnieuw overlast werd ervaren. Ook nieuwe gerenoveerde straten waar de riolering vervangen is constateren we dit. Reden voor de CDA fractie om de volgende vragen te stellen:

Raadsvragen

Op 1 juni is er extreem veel water gevallen met veel overlast ± 100mm/m.

We hebben gezien dat het riool dit niet kan verwerken en dat is erg vervelend. Maar nu we op 12 juni 2016 weer een stortbui hadden van ± 30mm zien we opnieuw dat velen straten blank staan in Deurne.

Er zijn diverse locaties, waaronder ook de Zeilbergsestraat die nu nog slechter lijken te functioneren dan voor de renovatie die recentelijk heeft plaatsgevonden. Onze fractie gaat ervan uit dat de renovatie volgens de modernste technieken zijn gerealiseerd.

Feit is dat verschillende inwoners/bedrijven opnieuw kampen met wateroverlast in kelders en huizen en andere gebouwen. Er lijkt technisch ergens iets fout. De CDA fractie wil graag worden geïnformeerd over de mogelijkheden deze overlast aan te pakken. Wij hebben de volgende vragen:

Wat is de oorzaak van de inmiddels structurele wateroverlast? Kan het opgelost worden? Graag willen we in commissieverband, de Deurnese wateroverlast evalueren en direct mogelijke oplossingen/aanpak bespreken. Is er een stappenplan rioolverbetering op korte termijn? en hoe ziet dat eruit?