30 april 2020

Uitgebreide evaluatie nodig n.a.v. Peelbrand

Op maandag 23 april 2020 werd Deurne opgeschrikt door een felle brand die in het natuurgebied de Peel woedde. Het weer en de omstandigheden waren van die aard dat maandagavond de brand niet onder controle was en extra hulp is ingeschakeld. Met extra hulp van helikopters en speciale grondtroepen uit Overijssel is vervolgens vanaf dinsdag hard gewerkt om de brand te beteugelen. Pas donderdag 26 april kon het sein brandmeester worden afgegeven. Vier dagen brand die uiteindelijk maar liefst 800 hectare natuurgebied heeft vernietigd. Daarnaast zijn mensen geëvacueerd om dat de brand te dicht bij de huizen kwam. Een enorme impact.

De CDA fractie vindt dat er een uitgebreide evaluatie moet komen en een pakket aan maatregelen die ervoor moet zorgen dat dit in de toekomst niet weer kan gebeuren met veel aandacht voor de veiligheid van onze bewoners.

Daarom heeft de CDA fractie de volgende raadsvragen gesteld: Raadsvragen Peelbrand

CDA Deurne

Leo Cuijpers, fractievoorzitter