10 februari 2017

Snel herijking mantelzorgbeleid noodzakelijk!

De fractie van het CDA ontving afgelopen dinsdag een persbericht vanuit het College dat er extra geld wordt uitgegeven aan de ondersteuning van mantelzorgers, in combinatie met ContourdeTwern, om “meer advies en ondersteuning te bieden aan het stijgende aantal vragen en verzoeken op het gebied van mantelzorgondersteuning”. Het CDA is blij met deze extra investering, maar ook bezorgd vanwege het signaal dat er veel mantelzorgers zijn die vastlopen en hulp nodig hebben.

Fractielid Rob Huijben: " Al vanaf september 2014 wordt er door het College aangegeven dat het vrijwilligers- en mantelzorgbeleid gaat worden aangepast. Ruim tweeëneenhalf jaar later ligt er nog steeds geen herijkt stuk. Het CDA wil het College dan weer (en hopelijk voor de laatste keer) oproepen om haast te maken met het herijken van het beleid. "