10 maart 2017

€85.000 extra voor kinderen in armoede

De gemeente Dongen krijgt extra geld van de overheid om kinderen die in armoede opgroeien beter te kunnen helpen. Het CDA is blij met deze ontwikkeling. Raadslid Rob Huijben heeft hier herhaaldelijk aandacht voor gevraagd in de gemeenteraad en heeft de wethouder een aantal maal gevraagd hoe veel geld er naar Dongen komt en wanneer we het geld kunnen gaan besteden.

Huijben: "Kinderen zouden in een land als Nederland niet in armoede moeten kunnen opgroeien. Helaas is dit wel het geval, zelfs in de gemeente Dongen. Het CDA is dan ook blij met de ruim €85.000 die naar de gemeente komt om dit probleem aan te pakken. Het CDA ziet graag dat de wethouder samen met de stichtingen en verenigingen die op dit moment zich al inzetten voor de armoedebestrijding rond de tafel gaat om te kijken hoe het geld het beste besteed kan worden. Ook andere (lokale) initiatieven om ervoor te zorgen dat minder kinderen in armoede opgroeien juichen wij toe, daar moet natuurlijk ook ruimte voor blijven!".