22 mei 2017

CDA betreurt standpunt College over dorpsquiz

Vorige week donderdagochtend werden we verrast met het bericht op Dongenhomespot dat de aangekondigde feestavond helaas niet door gaat en 's avonds volgende de bevestiging vanuit de organisatie van de DDDQ 2017. Fractievoorzitter André Vonk: "We hebben nadien vanuit de organisatie begrepen dat de zij een locatie had gevonden om een feestavond/prijsuitreiking te organiseren waar alle deelnemers aan deze unieke quiz aanwezig kunnen zijn, zonder maximum leden per deelnemend team. Immers alle leden van de deelnemende teams beantwoorden de vele vragen en de prijsuitreiking/feestavond is een prachtig moment om alle deelnemers te ontmoeten. Helaas heeft het college anders beslist en verlenen ze geen toestemming om de prijsuitreiking/feestavond te organiseren in de voorstelde locatie. Wij vinden dit oprecht jammer en zijn benieuwd naar de reactie van het college waarom zij dit besloten hebben. De eerst volgende raadsvergadering stellen we hier de vragen over. Ook het tijdspad wat er aan voorbijgaan is vinden we erg lang. In februari de aanvraag indienen en medio mei daarop pas helaas de negatieve reactie mogen ontvangen. Ons inziens dient het college in gesprek te gaan met de organisatie van dit unieke evenement waaraan zoveel (oud)Dongenaren aan mee doen en breed gedragen is in Dongen. In Dongen we alles samen, en samen moeten we uit deze impasse kunnen komen."