02 juni 2017

Onderhoud openbaar groen 's Gravenmoer moet beter

In de raadsvergadering van 1 juni heeft fractielid Koenraad van Eersel opgeroepen om het openbaar groen in 's Gravenmoer beter te gaan onderhouden. Onder andere de bermen in het dorp zijn veel te hoog gegroeid. Zo hoog zelfs dat het de verkeersveiligheid in het geding brengt.

Van Eersel: "Het onderhoud in 's Gravenmoer zal echt anders aangepakt moeten worden. Dongen en 's Gravenmoer verschillen van ondergrond, wat invloed heeft op de begroeiing. Dongen is voornamelijk zandgrond, terwijl 's Gravenmoer voornamelijk veen- en kleigrond is. Het gevolg is dat wanneer het gras in Dongen op 0.5 meter staat, het gras in 's Gravenmoer op 1.5 meter staat. Ook willen wij oproepen om de aanbestedingsproces van het maaien van de kanten langs de weg te verbeteren. Wanneer er andere (en daardoor betere) momenten worden gekozen voor het maaien blijft de begroeiing op acceptabele hoogte."