29 juni 2017

Nachtbus naar Dongen gaat rijden!

Vanaf december 2017, wanneer de nieuwe dienstregeling van Arriva zal ingaan, gaat er eindelijk een nachtbus komen naar Dongen. De huidige 327-lijn van Tilburg naar Breda en vice versa zal dan ook om 2.00, 3.00 en 4.00 uur gaan rijden en stoppen bij enkele haltes in Dongen.

Het CDA Dongen - 's Gravenmoer is ontzettend blij met deze stap. Fractielid Rob Huijben: "Eindelijk gaat de nachtbus dan toch rijden! We zijn blij voor de 840 Dongenaren die onze petitie hebben getekend, en we zijn natuurlijk blij voor iedereen die vanaf december gebruik kan gaan maken van de nachtbus. Dongen wordt als gemeente weer een stuk leefbaarder. "

Dat een nachtbus naar Dongen zou komen leek lang niet haalbaar. Een onlangs verschenen onderzoek van de gemeente concludeerde nog dat een nachtbus niet haalbaar was. Huijben:" Het CDA heeft achter de schermen druk gelobbyd voor een nachtbus, aangezien het College en de raad geen grote voorstander waren. Dit lobbyen, in combinatie met de petitie heeft dus geholpen!".

De nachtbus zal in eerste instantie tot en met april 2018 worden ingezet. Hierna wordt door onder andere Arriva gekeken of het project financieel haalbaar is.