11 april 2018

André Vonk doet stapje terug in CDA-fractie

André Vonk, de voorzitter van de CDA-fractie in de Dongense gemeenteraad van de afgelopen acht jaar, doet een stapje terug. Vonk heeft het fractievoorzitterschap overgedragen aan Annemarie van Eenennaam. Zij zat de afgelopen acht jaar ook al voor het CDA in de gemeenteraad in Dongen.

André Vonk: “Na iedere verkiezingen hebben wij in alle rust binnen de CDA-fractie partij een gesprek over de komende raadsperiode. Daarbij komt alles ter sprake en heb ik aangegeven dat ik open stond om het fractievoorzitterschap over te dragen. Annemarie heeft daarop aangegeven dat zij de ambitie heeft om het van mij over te nemen. Ik heb de rol met heel veel plezier en enthousiasme gedaan en wens Annemarie veel succes met de komende raadsperiode”.

André Vonk blijft lid van de driemansfractie  van het CDA Dongen-’s Gravenmoer in de gemeenteraad, samen met Annemarie van Eenennaam en Koenraad van Eersel. Mocht het zo zijn dat het CDA door de informateurs tijdens hun presentatie aanstaande donderdag naar voren geschoven wordt als mogelijke coalitiepartner, dan is André Vonk de wethouderskandidaat van de partij en schuift Mustafa Kilinçarslan door naar de gemeenteraad.

Een hele eer

Annemarie van Eenennaam vindt het een eer dat ze het fractievoorzitterschap van André mag overnemen. Ze heeft er zin in! Annemarie “Ik voel mij erg thuis bij het CDA; er is een prettige sfeer onderling en we kunnen goed met elkaar samenwerken. We hebben allemaal 1 doel en dat is dat het fijn leven is in onze gemeente. We zijn verheugd dat wij ook veel jonge actieve leden hebben die ons ondersteunen.”

Verbinden

De komende 4 jaar gaat Annemarie zich samen met de fractie inzetten om zoveel mogelijk punten uit het verkiezingsprogramma te realiseren. Annemarie “We hebben een prachtig team, met een mix van jong en oud en woonachtig in Dongen en ’s Gravenmoer. Wij willen veel aandacht voor onze verkiezingspunten, waarbij wij nog meer aandacht leggen op verbinding met de inwoners. Wij zullen de komende 4 jaar zichtbaar zijn; u mag van ons verwachten dat u ons nog heel vaak tegenkomt in onze groene jassen. En schroom niet om ons aan te spreken; wij gaan graag het gesprek met u aan”.