04 juli 2021

CDA, D66 en Ouderenpartij voor Dongen hebben verzocht om extra agendapunt onderwijshuisvesting

De Ouderenpartij voor Dongen, D66 Dongen en CDA Dongen - ’s Gravenmoer deden vorige week een gezamenlijke oproep bij het Presidium (burgemeester, fractievoorzitters en griffier) om een extra  agendapunt ‘Onderwijshuisvestiging’ toe te voegen aan de geplande raadsvergaderingen in juli. Naar aanleiding van deze oproep is besloten om de gang van zaken rondom de nieuwbouw IKC Anspach en IKC ’s Gravenmoer donderdag 8 juli te behandelen in de raad.

Aanleiding hiervoor was de commotie die de afgelopen weken is ontstaan bij de betrokken scholen, medezeggenschapsraden, ouderraden, leerkrachten, ouders en schoolbesturen. Daarnaast zijn er diverse publicaties en interviews in de media verschenen en zijn er door de schoolbesturen twee informatieavonden voor raadsleden georganiseerd op de JJ Anspachschool en op de Wegwijzer en de Springplank. De 3 partijen constateren dat ze de  afgelopen maand informatie hebben ontvangen die eerder niet (of anders) is gedeeld met de gemeenteraad. Voor alle raadsleden is het van belang om volledig en juist te zijn geïnformeerd, zodat er in september een weloverwogen besluit genomen kan worden.

Vandaar hun verzoek om een extra debat met alle raadsleden en het college over de onduidelijkheden die afgelopen tijd zijn ontstaan.

Het onderwerp staat nu donderdag 8 juli op de agenda. Deze raadsvergadering is toegankelijk voor publiek. Vanwege de nog geldende corona-maatregelen is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en is aanmelden noodzakelijk. Aanmelden kan uiterlijk donderdag 8 juli 2021 vóór 12.00 uur via [email protected].

Namens,
De fractie van Ouderenpartij voor Dongen,