31 maart 2021

Een geslaagde cursus voor nieuwe Kandidaat-Raadsleden

Afgelopen woensdagavond 31 maart was de eerste (digitale) sessie van de Oriëntatie Cursus Raadslidmaatschap. De cursus werd georganiseerd vanuit het CDA Steenkampinstituut onder aanvoer van Consulent opleiding en ontwikkeling Noord-Brabant Mark van den Broek, tevens CDA afdelingsvoorzitter van Dongen - ’s Gravenmoer. De avond werd gepresenteerd en aan elkaar gepraat door ervaringsdeskundige Lisanne Spanbroek.

De gratis cursus voor leden en niet-leden zat al binnen enkele dagen vol, en was goed vertegenwoordigd met inwoners uit de gemeente Dongen. Dit betaalde zich uit in een succesvolle sessie met uitleg over de gemeente politiek, het CDA gedachtegoed en eindigde met een speeddate. In zogenoemde ‘Breakout Rooms’ was er alle tijd om expert raadsleden het hemd van het lijf te vragen; ‘Hoeveel tijd neemt het raadswerk in beslag?’, ‘Hoe ga je om met grote dossiers?’, ‘Wat kun je doen als je een voorstel niet goed begrijpt?’.

Maar het blijft niet bij dit succes! In april zal een tweede sessie volgen voor leden en niet-leden die geïnteresseerd zijn in het Raadslidmaatschap, of meer willen weten van de lokale politiek. Op de hoogte blijven hiervan? Mail [email protected] of App +31 6 200 402 95