28 januari 2022

Europarlementariër Tom Berendsen bezoekt Dongen

Op uitnodiging van lijsttrekker Stijn Sips van het CDA Dongen - ’s Gravenmoer heeft Europarlementariër Tom Berendsen op donderdag 27 januari een bezoek gebracht aan Dongen.

Samen met andere kandidaat-raadsleden van het CDA in de gemeente Dongen bezochten zij in de middag de Coca-Colafabriek (Coca-Cola Europacific Partners). Tom Berendsen is in het Europees Parlement aangewezen als rapporteur voor het industriebeleid en is daarom erg geïnteresseerd in hoe bedrijven zichzelf voorbereiden op de economie van de toekomst. Dat betekent o.a. dat zij op het gebied van duurzaamheid stappen moeten zetten en Coca-Cola heeft laten zien dat die stappen gezet worden.

Tom Berendsen: “In Europa werken we aan beleid dat onze bedrijven duurzamer maakt, en er tegelijkertijd voor zorgt dat we de banen van de toekomst in de EU houden. Dan is het ontzettend mooi dat ik concrete voorbeelden uit de eigen regio, zoals vandaag in Dongen, mee kan nemen naar de Brusselse onderhandeltafel.”

In de avond nam Berendsen deel aan het digitale politieke café van het CDA, over duurzaamheid. Samen met Rene van Doorn van Energie Dongen en Karin Priem van woningbouwcorporatie Casade bespraken zij verschillende stellingen op het gebied van duurzaamheid die voor Dongen van belang zijn, zoals het ontzien van landbouw- en natuurgronden.

Lijsttrekker Stijn Sips: “Ik ben blij dat Tom bereid was om naar Dongen te komen en met eigen ogen te zien hoe onze gemeente en haar bedrijven werken aan een toekomstbestendige economie. Het laat weer zien dat onze lijnen met de provincie, Den Haag en zelfs Brussel kort zijn. Hierdoor kunnen wij mogelijke knelpunten voor onze gemeente ook daar op tafel leggen.”