AFSLUITING ZOMERSPELEN DONGEN 2017

Dongen Leeft!

Het CDA staat voor een goede en prettige leefomgeving in Dongen, 's Gravenmoer, Klein Dongen en Dongen-Vaart, de wijken zijn gezinsvriendelijk en voelen zich gehoord en vertegenwoordigd binnen het gemeentebestuur.

Wonen

Bij 'Wonen' heeft de gemeente nadrukkelijk een leidende rol. De gemeente is bij uitstek de partij die bepaalt wat er gebouwd kan worden en hoe Dongen er uit gaat zien. Dit vanuit haar rol als belangenbehartiger voor alle inwoners van de gemeente Dongen.

Kunst en Cultuur

Samenleven komt tot uitdrukking in wat inwoners gezamenlijk doen. In onze gemeente zijn veelvoorzieningen en instellingen op diverse gebieden, waaronder op cultureel gebied. Ook geschiedenis, monumenten en immaterieel erfgoed dragen bij aan de identiteit van de gemeenschap. Het CDA hecht grote waarde aan deze instellingen en voorzieningen op het gebied van kunst en cultuur, en de erfgoederen vanwege hun waarde voor de Dongense samenleving.

Milieu en natuur

Het CDA ziet het als een opdracht om de wereld waarin we leven goed te beheren en die in een zo goed mogelijke staat door te geven aan de volgende generaties. Dat vereist zowel het voorkomen van nieuwe aantastingen als het herstellen van de schade die is aangericht.