07 juni 2017

CDA Eindhoven maakt advieslijst bekend

Het bestuur van het CDA Eindhoven heeft haar advieslijst aan de leden gepresenteerd. Nadat afgelopen week al bekend werd gemaakt dat Linda Hofman-Jobse wordt voorgedragen al lijsttrekker presenteert het bestuur ook de rest van haar advieslijst.

“Het bestuur heeft bij de samenstelling van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018, allereerst gekeken naar kwaliteit en ambitie. Daarnaast speelden vakinhoudelijkheid, leeftijd en een spreiding over de wijken een rol. Wij zijn blij met het aantal jonge mensen en vrouwen die nu op de lijst staan en met het vroege tijdstip van presentatie.” aldus het bestuur van het CDA Eindhoven. “Dit betekent dat we al met de campagne kunnen beginnen.” Op plaats 2 stelt het bestuur Remco van Dooren (21) voor. Op plek 3 staat huidig raadslid Christo Weijs (60) en op plek 4 commissielid Miriam Frosi (43). Gevolg door Rob Gordon (61), Niels de Groot (35), Anneke Sprong- Hoekman (63), Marianne Buenen (53), Sito Panchoe (60) en Elena Digirolamo (47).

Huidige raadsleden Paul Leenders en Karin Wagt keren niet terug op de kieslijst. Paul Leenders is inmiddels al aan zijn vijfde periode in de gemeenteraad bezig en staat dit keer op een onverkiesbare plaats. Karin Wagt is twee periodes raadslid voor het CDA en heeft nieuwe uitdagingen om zich op te richten. “Ik kom tot de conclusie dat ik alles uit het raadslidmaatschap gehaald heb wat ik wil en dat er geen terreinen voor mij zijn die nog open liggen en die ik wil ontdekken.” aldus Karin Wagt. “Ook is het fulltime werken moeilijk te combineren met het raadslidmaatschap zonder me tekort te voelen schieten.”

Of de advieslijst ook de definitieve kieslijst gaat worden weten we op 13 juli aanstaande. Dan houdt het CDA Eindhoven haar ALV waarbij de leden hierover en over de lijsttrekker en de lijst besluiten.

Advieslijst CDA Eindhoven

1.               L. Hofman-Jobse                     (Linda)

2.               R.R.A. van Dooren                  (Remco)

3.               C.H.B.  Weijs                            (Christo)