06 februari 2022

24 miljoen euro aan opdrachten naar plaatselijke MKB

Aandacht voor ons lokale MKB door onze wethouder Stijn Steenbakkers:

Eindhoven gunt 24 miljoen euro aan opdrachten plaatselijk MKB

Gemeente Eindhoven gunt 24 miljoen euro aan opdrachten voor de onderhoud van gemeentelijk vastgoed, aan het plaatselijke MKB.

Vanaf 2022 gaan zeven bedrijven uit Eindhoven en omstreken de onderhoudswerkzaamheden uitvoeren. Het gaat om schilderwerk, dakwerkzaamheden en bouwkundige werkzaamheden.

"Onze wens, om het plaatselijke MKB meer opdrachten te gunnen, wordt daarmee ingelost. Daar zijn we zeer blij mee. Emissieloos transport en social return waren belangrijke speerpunten in de aanbesteding, naast reactietijden en planmatig onderhoud”, aldus wethouder Stijn Steenbakkers.  Met social return wordt de mate bedoeld waarin bedrijven iets terug doen voor de maatschappij.

Zes jaar
De werkzaamheden worden over de komende zes jaar uitgesmeerd. Daarnaast is er een verplichting opgenomen in de contracten dat bedrijven na 2025 alleen wagens gebruiken die geen emissie uitstoten.

Caspar de Haan, Coolen Schilders, ZND en Van Rijswijck zijn de Eindhovense bedrijven die de gemeente in de arm neemt. Daarnaast zijn er nog bedrijven uit Veldhoven, Luyksgestel en Weert die werkzaamheden gaan uitvoeren.