31 augustus 2017

CDA Eindhoven verzet zich tegen bezuinigingen cultuur

Bezuiniging op de Bieb, het centrum voor de kunsten, de Effenaar en de andere basis instellingen in Eindhoven ligt voor 4 jaar vast. Dat is de uitkomst van het debat over een motie van het CDA om deze bezuiniging tijdelijk op te schorten. De wethouder had als belangrijkste argument dat ze nu weten waar ze aan toe zijn en dat dat rust geeft. Dat laatste is de vraag: voor het zelfde geld (of beter gezegd voor 5% per jaar minder) kunnen de directies er ook van wakker liggen omdat ze zien dat het met deze budgetten ( en alles wat er al aan bezuinigingen is geweest) gewoon niet gaat lukken om minimale dienstverlening in de lucht te houden... Maar ja de bezuinigingen zijn in beton gegoten.

Lees hier de motie van het CDA Endhoven: