Auto

- Uitgangspunt in het mobiliteitsbeleid blijft voor het CDA Eindhoven dat een auto geen luxe is maar voor veel mensen een noodzakelijk iets om mee naar het werk te komen of om naar familie of vrienden te gaan. De fiets of het openbaar vervoer zijn nu eenmaal niet altijd een geschikt alternatief. Goed beleid pest auto’s dan ook niet weg, maar draait om positieve maatregelen en probeert autogebruik zo goed mogelijk in te passen. Toekomstig beleid zal hierop gericht zijn. 

- Heel Eindhoven moet voorzien worden van de zogenaamde “slimme stoplichten” voor zowel autoverkeer als voor fietsers. Dit voorkomt onnodig stilstaan voor het rode verkeerslicht, zorgt voor een betere doorstroming en minder irritatie. Rond grote knooppunten zoals Woensel XL moeten deze slimme stoplichten als eerste aangebracht worden. 

- Om het autoverkeer soepel te laten verlopen in Eindhoven, moeten grote knooppunten ongelijkvloers gemaakt worden. Ook ondertunneling om te zorgen dat verkeersstromen elkaar niet kruisen, is een optie.

 

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.