10 april 2020

Brabant en de broedende kip

In de Paastijd kun je geen betere beeldspraak hebben dan kippen en eieren. Nou dat geldt ook voor de lopende coalitieonderhandelingen. Nadat de VVD in januari 2020 aangaf een nieuwe coalitie over rechts te willen, zijn de onderhandelingen met onze partij, VVD en Forum voor Democratie opgestart. Met name over de deelname aan Forum voor Democratie is veel te doen geweest. En de zorgen die ik hoor van leden begrijp ik. Om die reden heeft het CDA ook het punt van normen en waarden ingebracht. Los van de inhoud wat we met elkaar willen bereiken. We hebben aan de voorkant een principeakkoord met elkaar gesloten hoe we deze waarden en normen hanteren. Dat geeft een basis om samen de volgende stap zetten, waarbij als vierde partij Lokaal Brabant is aangesloten. In die fase van uitwerken zitten we nu. De metafoor van de broedende kip. Ik hoop dat we binnenkort meer informatie kunnen delen over wat de resultaten zijn van de gesprekken. Corona gooit wat dat betreft ook zand in de raderen. Maar ik ben vol vertrouwen dat we in staat zullen zijn een nieuw coalitieakkoord te presenteren, waarin de punten die het CDA Brabant belangrijk vindt terug te vinden zullen zijn.

Ankie de Hoon (email: [email protected] )