09 februari 2018

Brief naar college mbt openbaar toilet nabij station

Geacht College,

Nadat in 2016 de ‘Stationsvisie’ is vastgesteld is men begonnen met het in fases uitvoeren van de plannen. In fase 2 komt de ontwikkeling/invulling van het plein aan de beurt.

Naast een aantal vastgestelde plannen is er een soort van wensenlijstje mbt de invulling van het plein. Op dat lijstje staat ook de realisatie van een openbaar toilet.

Er waren verschillende opties om dit te realiseren, maar op dit moment is er nog maar 1 mogelijke partner voor de uitvoering van dit plan.

Het CDA wil pleiten voor een (openbare) toiletruimte op (of zeer nabij) het Stationsplein. Wanneer straks het gehele plan is uitgevoerd kunnen inwoners en reizigers prettig verpozen op een mooi plein. Daar worden allerlei voorwaarden voor geschapen en daarbij kan volgens het CDA een (openbaar) toilet niet ontbreken.

De CDA-fractie heeft  de volgende vragen:

1. Onderschrijft het College het nut van een (openbare) toiletruimte op (of zeer nabij) het nieuwe Stationsplein?

2. Zo ja, is het College dan bereid om de realisatie hiervan de volledige aandacht te geven, en met een voorstel te komen met een kostenoverzicht?

3. Zo nee, hoe gaat u dan om met de wens van vele inwoners om zo’n (openbare) toiletruimte te realiseren?

Wij zien uw antwoorden met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

namens de CDA-fractie,