20 maart 2021

CDA gaat in overleg met verenigingen

In voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 gaat de CDA fractie samen met leden van het bestuur de komende maanden contact leggen met besturen van diverse verenigingen in Etten-Leur. Dit doen we niet voor de eerste keer overigens. Ook in de voorbereiding van vorige gemeenteraadsverkiezingen hebben we dat gedaan. Voor CDA zijn verenigingen het cement van onze samenleving. Zonder de inzet van vele vrijwilligers is er geen mogelijkheid om een bloeiend verenigingsleven in stand te houden in Etten-Leur. Corona leidt er toe dat veel activiteiten al geruime tijd zijn opgeschort. Hoe kunnen verenigingen na Corona weer een nieuwe start maken en welke aandachtspunten zijn er voor CDA Etten-Leur om de verenigingen daarbij te ondersteunen ? De afspraak is om uiterlijk 15 juli 2021 deze gesprekken afgerond te hebben. We gaan met maximaal drie mensen op bezoek. Een deel van die gesprekken zal ook online plaats vinden. Zodra de huidige Corona beperkingen meer ruimte geven, zal dat ook fysiek worden ingepland. De uitkomsten van de gesprekken worden verwerkt in ons verkiezingsprogramma.

Ronnie Buiks Fractievoorzitter (email: [email protected] )