10 april 2020

Digitaal vergaderen

Ook het CDA Etten-Leur ontkomt niet aan de gevolgen van de Corona crisis. Een van de gevolgen is natuurlijk dat de vergaderingen die we gewend waren te beleggen, nu ineens niet meer vanzelfsprekend kunnen plaatsvinden in de normale setting en omgeving.

Dus is er voor gekozen om de digitale mogelijkheden verder te onderzoeken en sinds afgelopen week zijn we begonnen met het digitaal vergaderen.

Naast de mogelijkheden van Skype en Teams hebben we nog een andere mogelijkheid onderzocht en dat is de app ZOOM. Via deze app hebben we onze eerste fractievergadering gehouden en op wat opstartproblemen na, hebben we elkaar weer eens kunnen zien en horen via onze beeldschermen.Het was even wennen maar de vergaderorde is redelijk goed verlopen.We hebben dus ook afgesproken om de komende weken, totdat er meer duidelijkheid is over eventuele aanpassingen in het beleid tov Corona, op deze voet voort te gaan.

Voor de raadsvergaderingen is er intussen een noodverordening aangenomen landelijk, waardoor debatteren en besluitvorming geheel digitaal kan plaatsvinden.

We doen dat via de app TEAMS. Ik heb hier ook al ervaring mee omdat het Presidium al digitaal heeft vergaderd met deze app. Dit is de agendacommissie die de onderwerpen voor de volgende raadscyclus heeft vastgesteld.

U kunt meepraten over het onderwerp integraal armoedebeleid op 14 april as.

Op 11 mei debatteert de raad over :

Kaderstelling herontwikkeling KloosterveldenBesluitvorming over de Regionale Energiestrategie (RES)Raadsvoorstel over vaststelling bestemmingsplan MenmoerhoeveRaadsvoorstel over vaststelling van de nota integraal armoedebeleidRaadsvoorstel wijziging legesverordening en aanpassing tarievenRaadsvoorstel vaststelling bestemmingsplan Spoorzone JuvenaatRaadsvoorstel vaststelling bestemmingsplan Banakkerstraat, 4 Heemskinderen

Laat het weten als u op 1 van deze onderwerpen wil meepraten of iets wil inbrengen. We horen het graag!

Mariette Nooijens (email; [email protected] )