21 februari 2020

Lessen van de Harde Leerschool

Het project de Harde Leerschool waar CDA Etten-Leur zich sterk voor heeftgemaakt is afgerond. De harde leerschool heeft zelf intussen een evaluatiegemaakt en in de raadsvergadering van 17 februari j.l. hebben we als CDAdaar aan het College vragen over gesteld. Onderstaand de door ons gesteldevragen:

Op 21 november is het project de Harde leerschool afgerond. Wij hebben dit project vanuit het CDA op de voet gevolgd en voor, tijdens en na afloop van het project steeds contact gehouden met de initiatiefnemers van het project.

De harde leerschool heeft steeds de complimenten gegeven aan de wethouderen ambtenaren van de gemeente Etten-Leur welke bij dit project betrokkenzijn geweest. Over het werkplein kwamen echter andere geluiden. Vanuit hetwerkplein voelde de initiatief nemers juist veel weerstand. Nu heeft het CDAde volgende vragen aan de wethouder:1. Deelt de wethouder de kritische geluiden met betrekking tot het werkpleinen heeft de houding van het werkplein geleid tot minder instromers aan hetproject dan mogelijk was?2. kan de wethouder aangeven wat naast de persoonlijke resultaten van dedeelnemers, de financiële resultaten voor de gemeente Etten-Leur zijn ?3. Is er een evaluatieverslag opgemaakt en kan dit verslag gedeeld wordenmet de raad?4. Wat vind het college zelf van het project de Harde Leerschool ?5. Zijn er al gesprekken voor een vervolg traject eventueel vanuit desamenwerkende gemeenten die deelnemen aan het werkplein?

De conclusie is dat het College de evaluatie nog moet uitvoeren en uiterlijk einde van dit kwartaal komt met een eventuele aanbeveling om dit wel of niet door te zetten. Wij houden u op de hoogte.

Mariette Nooijens (email: [email protected] )Jürgen van Hulst (email: [email protected] )

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.