23 december 2019

Op de bres voor bestrijding armoede

In de raadsvergadering van 16 december 2019 nam Joke Gelderblom het woord tijdens het Vragenuur. Zij sprak haar teleurstelling uit over het uitstel van de regionale armoedenota. Deze is doorgeschoven naar mei 2020 en wordt eerst met de D6 gemeenten (Rucphen, Halderberge, Roosendaal, Moerdijk, Zundert en Etten-Leur) besproken. Kritiek richtte zich met name op het feit dat het te lang duurt voordat het armoedebeleid wordt opgesteld. Verder sprak het CDA haar teleurstelling uit over het feit dat de Cliëntenraad niet aan de voorkant bij het uitwerken van dit beleid betrokken wordt. Ook is niet duidelijk of andere instanties en inwoners in voldoende mate geconsulteerd worden. Wethouder Frank Vrolijk zegde toe te bezien in hoeverre de Cliëntenraad aan de voorkant van het proces was betrokken en hij zal de Raad daarover informeren. Tevens is er een afspraak gemaakt tussen de wethouder en Joke om aantal onderdelen van het armoedebeleid verder te bespreken.

Joke Gelderblom (email: [email protected] )